Moi,

Käsi ylös, kuinka moni on järjestänyt tapahtumia?

Aika harvoin tulee mietittyä, että mitä kaikkea on tapahtunut ennen ottelun alkua ja mitä kaikkea tapahtuu kulisseissa ottelun aikana. Takana on nyt pari Kouvottarien ja Korikouvojen kotipeliä ja parhaillaan valmistellaan miesten edustusjoukkueen ensimmäistä kotipeliä.

Listaan alle asioita, mitkä on oltava tiptop ottelutapahtumassa. Eli tässä listassa ei ole edes niitä asioita, mitä pitää tehdä ennen ja jälkeen tapahtuman.

  • lipunmyynti (ihmiset, laitteet ja rahat)
  • järjestysmiehet – ohjeistus
  • toimitsijat/ tilastointi – varmistus, että kaikki kunnossa
  • Elisa Viihde sport – varmistus, että selostaja paikalla ja laitteisto toimii
  • moppitytöt ja -pojat ohjeistus
  • maskotin ohjeistus
  • laita- ym mainokset paikoilleen
  • valokuvaajien ohjeistus
  • fanituotemyynti ja mahdolliset kampanjat siellä
  • pubi, mahdollinen ohjelma ja teemat
  • VIP-tila (isäntä, otteluisäntä ja muut vieraat, ohjelma, tarjoilut, haastattelut, jne.)
  • Klubi (isäntä, ohjelma, tarjoilut, haastattelut)
  • kahvila (tuotteet, myyjät, koneet, vaihtorahat, jne.)
  • jälkipelit hallilla (isäntä, ohjelma, haastattelut, tarjoilut, myyjä)
  • kuuluttajan & musiikin soittajan ohjeistus
  • äänimainokset ja videomainokset ajan tasalla
  • pelaajaesittely-shown toteutus ja mahdolliset palkitsemiset
  • taukoesiintyjien ohjeistus
  • vastustajan ja tuomareiden vastaanotto, sekä ohjeistus mahdollisista erityistoimenpiteistä ottelutapahtumassa
  • lehdistötilaisuuden vetäminen, videointi ja levitys someen
  • some päivitykset pelistä
  • parhaiden pelaajien palkitseminen – raati ja ohjeistus

Veikkaan, että unohdin vielä jotain listasta.

Onneksi meillä on organisaatiossa Jonni Soini, joka on huolehtinut monesta asiasta otteluiden ympärillä, sekä upea määrä uskomattoman hienoa työtä tekeviä vapaaehtoisia henkilöitä. Ilman teitä emme tulisi toimeen – KIITOS!

Nähdään matseissa!

-Jallu